måndag 27 augusti 2012

Bloggutmaning: 8 fakta om mig

Började blogga för inte så länge sedan så det här är den första bloggutmaningen jag fått (fast på twitter fick jag för ett tag sen en väldigt smickrande utmärkelse som jag gissningsvis borde ha fört vidare men ännu inte gjort). Dagens utmaning går ut på att skriva åtta fakta om sig själv och därefter utmana fyra andra bloggare att göra detsamma. Här kommer mina åtta.

1. Jag hoppas på att en kattuggla ska flytta in i min stora fågelholk i vinter. Allt är förberett från min sida.

2. Gillar snygga bilar, helst såna man såg i Rockford, Kojak, Barretta. Skulle aldrig köpa en ful bil. Det hänger på linjerna och fälgarna. Och så är metallicfärg alltid att föredra.

3. Har ägt oproportionerligt många trädgårdsmöbler för att ha haft hus i bara åtta år.

4. Är ointresserad av mat, på alla plan. Äter ändå för mycket men det bottnar i något annat än intresse för födointag. 

5. Identifierar mig oftast med litteratur- och musikintresserade killar i (den mentala) 20-30 årsåldern.

6. Kan vänta i åratal på att rätt soffa, kavaj, tapet, frisyr, vattentunna osv ska uppenbara sig för mig.

7. Är lika intresserad av musik som av böcker, inte lika kunnig dock.

8. Lyssnar aldrig på en musiktext. Inte av val, utan för att jag inte uppfattar den, inte tänker på den.

Nu till det svåraste, att skicka utmaningen vidare. Det svåra ligger i att inte skicka den till någon som redan deltagit. Om du blir utvald av mig och inte vill delta så är det helt ok, inget ont kommer att hända dig eller din familj. Utmaningen går vidare till Watching the SwedesNostalgifabriken, Helen Alfvegren och Marcus Stenberg.




2 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa, och att bli utmanad! Jag är förresten exakt som dig när det gäller punkt 6.

    Här är mina svar: http://www.marcusbiblioteket.com/?p=3909

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag känner igen mig i din nummer 2, att inte vilja bli tvingad till umgänge i grupp. Kan gå bra, men är ofta inte intresserad av det.

    SvaraRadera