måndag 20 augusti 2012

Karolina Ramqvists releasefest + Greta Garbo och lejonet

Ikväll har jag varit till Riche på releasefest för Karolina Ramqvists Alltings början. Tyckte så mycket om den! En lätt klaustrofobisk glasburkskänsla kring huvudpersonen som i och för sig inte är overksam men ändå verkar märkligt passiv. Saker händer ändå. Tyckte du som jag om Flickvännen så tveka inte, läs den här som faktiskt är ännu bättre! Recensionerna har varit överväldigande bra och någon har visst redan utnämnt den till en klassiker. Det förtjänar den! Se den som en generationsroman i Ulf Lundells Jacks efterföljd, men nu med ung kvinna i huvudrollen.
Läste en intressant intervju av Jens Liljestrand med henne i Fokus. Där finns ett foto som genast fick mig att tänka på Greta Garbo och lejonet. Rätt lika, eller hur?

Och så tog jag en mingelbild på Riche, men den blev bara för dålig. Ok jag lägger in den ändå! Kan egentligen bara fotografera böcker som jag först lagt på ett bord. Alla vände inte ryggen åt mig kanske jag bör tillägga och jag stortrivdes som vanligt.

3 kommentarer: