lördag 17 november 2012

Årets julklappsbok är här!

Thinking, fast and slow (Tänka, snabbt och långsamt) är boken som säljer bättre än alla andra i våra (Pocket Shops) butiker i Helsingfors, Berlin och Frankfurt. Här i Sverige säljer fortfarande Fifty shades of grey bättre, med Daniel Kahnemans bok hack i häl. 

1) Alla som har med andra människor att göra bör läsa den här boken och 2) då kommer världen att bli en bättre plats för oss alla. Så har jag hört den beskrivas och då förstår ni varför jag inte kan lägga den ifrån mig. Jag fotar av baksidan också så kan ni själva läsa lovorden.
Och eftersom det blev lite suddigt länkar jag till ett mycket bra blogginlägg. Kahneman själv tipsar helst om Den svarta svanen av Nassim NicholasTaleb, även den en storsäljare i engelsk pocket. Finns inbunden på svenska. 
Avslutar med en yr och skön vals av Monica Zetterlund. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar