måndag 21 januari 2013

Det bästa från 2012

För en månad sen blev jag bloggutmanad att sammanfatta 2012 (inget favoritår för övrigt) av min vän Helen Alfvegren. Här kommer alltså fjolåret i korthet.

Årets konserter:
  • D'Angelo i Filadelfiakyrkan (återkommer till honom nedan). 
  • John Lindbergs Trio på Katalin i Uppsala  
  • Johannespassionen på Wermlandsoperan
  • Tosca (med José Cura) på Kungliga Operan
  • Carmen på Malmö Operan
  • Madonna på Ullevi. Hon var liten som en myra, vacker & vig.
  • Isabella Lundgrens releasekonsert, på Teater Lederman, för debutplattan. 
  • Michael Kiwanuka på Münchenbryggeriet
Årets hångel: -

Årets sommarnatt: -

Årets besvikelse: D'Angelos konsert. När han två timmar försenad gick på scenen glimmade det visserligen till då och då, men allra mest blev det en seg historia med oändliga improvisationer.

Årets (enda) resa: Bokmässan i Frankfurt.

Årets upptäckt: Den brittiska spoken word-artisten Kate Tempest på Bookslam, Kulturhuset.

Årets låt: Feelin' Single av R Kelly

Årets film: Äta, sova, dö. Har inte sett den än, men förutsätter att jag kommer att älska den. Säger exakt samma sak om Searching for Sugarman. Fantastiska filmer!

Årets bok: Korparna av Tomas Bannerhed

Årets nya grej (egen rubrik): Medverkade själv i två podcast (Printz Publishings och Bokhoras) innan jag lyssnat på en enda dito. Men det är som radio ungefär.

Årets bästa (egen rubrik): Att två av mina bröder snickrade på min övervåning i ett par veckor. Guld värt!

Hoppas 2013 blir ett riktigt gott nytt år! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar